ריצת שטח סביב הר מונטסראט בספרד

מונטסראט הוא רכס הרים קסום רב פסגות ליד ברצלונה, ספרד. בהר נמצא המנזר הבנדיקטיני, סנטה מריה דה מונטסראט. האבן מההר שימשה לבניית סגרדה פמיליה. הפסגות העיקריות הן סנט ג'רוני (1,236 מ'), מונטגרוס (1,120 מ') ולס אגול (903 מ'). "מונסראט" פירושו המילולי "הר משונן" בקטלאנית. ומתאר את הפן המיוחד שלו עם שפע של תצורות סלע הנראות למרחק רב.

עבור מבקרים רבים טיול בברצלונה מונטסראט ספרד הוא גולת הכותרת של ביקורם. מונטסראט הוא מקום מפלט מרהיב ביופיו של הר הנזירים הבנדיקטיני במרחק של כשעה נסיעה צפון מערבה מברצלונה ברכבת. לא רק למנזר מונטסראט יש חשיבות דתית משמעותית אלא שהיופי הטבעי שמסביב למנזר פשוט עוצר נשימה.

אתר ההר – יש פה את כל המידע

להר יש מערכת אקלימית שונה ועליה אליו אפשרית בריצה וברגל בגוון של דרכים. ישנם מספר מסלולי טיולים מעניינים בין ההרים שבהם אפשר לחוות נופים מרהיבים של כמה מתצורות הסלע הכי יוצאות דופן בקטלוניה כולה. ניתן לקחת רכבל לפסגת ההר, ומשם לבחור מספר מסלולים שונים, כולם עם נופים מדהימים של האזור הכפרי של קטלוניה.

מיקום

אחת הריצות הקסומות שיצא לי לעשות משתי סיבות עיקריות:

  • התחלתי את הריצה בשעות הצהריים עד הערב בה ההרים לובשים מעטה קסום
  • לנתי על ההר במנזר המקומי, זה איפשר בפועל להנות מהחוויה של הנזירים במקום

הגעתי למונטסראט תוך ידיעה שהזמנתי מקום במנזר המקומי ללינה. כך לאחר החנייה וקבלת החדר יצאתי לסיבוב ריצה. בתחילה בכוון צפון לנסות למצא מסלול שעולה להר אבל לאחר שנוכחתי שהמסלול חסום לרגל שיפוצים חזרתי על עקבותי ובחרתי מסלול אחר בדרך העולה לאחת הכנסיות הפזורות על ההר. משם המשכתי עד לפסגה הגבוהה סנט ג'רוני (1,236 מ').

בדרך פגשתי מספר רצים (פרנסיסקו, קסלר) שעשו את המסלול המלא למרגלות ההר מהנהר (לא כמוני מהמנזר).

העליה לפסגה מרשימה ביותר.

המסלול שעשיתי מהכנסייה
המסלול מהעיירה ויסראטה

פרנסיסקו הרץ שפגשתי בדרך

תיאור הריצה בסרטון שהכנתי

מידע נוסף

מקומות לינה

אני ישנתי במנזר – Hotel Abat Cisneros Montserrat

פורסם על ידי tomerpatron

Barefoot trail runner

כתיבת תגובה

עם WordPress.com אפשר לעצב אתרים כאלה
להתחיל